2. Философия на управлението
1. Резюме8. Самооценка
Специфика на управлението
Динамиката на дейностите, многообразието и различието на изпълняваните задачи, спецификата на училищните общности и бързо променящата се среда водят до осъзната потребност от промяна в развитието на училището. Директорът е изправен пред предизвикателството да промени училището като използва подходящ модел на управление на промяната. Това изисква много търпение, време и сериозни познания в областта на мениджмънта, маркетинга и професионалната ориентация. Като мениджър директорът трябва да прилага ясни критерии и принципи при разпределението на отговорността, правата и задълженията в училище; да превърне преподавателите в сътрудници, които активно участват във вземането на решения.
Друг важен момент в дейността на директора е привличането на заинтересовените страни (родители, местна власт, НПО и др.) като партньори при разработването и реализирането на стратегията за развитие на училището и превръщането му в привлекателна среда, предлагаща ообразование и обучение, поставящо децата в активна позиция.
Мисия
Внимание към личностните потребности на всеки ученик и учител; Интелектуално предизвикателство за приемане на социалното и културно многообразие; Развиваме на творческото начало в личността, която да е готова да работи за просперитета на обществото.
Визия
Създаване на условия за пълноценна изява на учениците и учителите чрез внедряване на прогресивни иновации за изграждане на училище базирано на обучение и кадрово развитие с оглед да осъществят ефективно и отговорно потенциала си за лидерство в различните бизнесорганизации и общности.
Лични цели като ръководител






Няма коментари:
Публикуване на коментар